Discul de frână
Plăcuţe de frână (1) trebuie să fie înlocuite atunci când au fost uzate sub grosimea minimă de 3 mm.
Înainte de a începe să conduceţi, apăsaţi pedala de frână până când simţiţi o rezistenţă fermă. Numai în această poziţie se pot deplasa liber plăcuţele de frână (1), pe suprafeţele din jur şi în etriere (3). Plăcuţele de frână (2) trebuie să fie, de asemenea, verificate în mod regulat pentru depistarea oricăror zgârieturi, crăpături, cute sau alte tipuri de neconformităţi, iar în cazul în care orice astfel de deficienţă este descoperită, mecanicul auto trebuie să înlocuiască imediat respectivele plăcuţe de frână. Trebuie să fie verificat, de asemenea, blocul de frână pentru descoperirea eventualelor neconformităţi şi pentru a se verifica dacă lichidul de frână nu se scurge, iar cilindrii (4) trebuie să se mişte liber!
La frânele cu tambur, pistoanele cilindrului frontal împing garniturile contra circumferinţei interioare a tamburului de frână.
Frâne cu tambur sunt prevăzute în principal la roţile din spate -, practic, nici un producător nu mai utilizează frâne cu tambur pe roţile din faţă.
Frâna cu tambur
- Garniturile de frână (5) trebuie să fie verificate la fiecare 20000 km pentru a se vedea dacă nu sunt uzate.
- Garnitura (5) trebuie să fie înlocuită atunci când grosimea acesteia a atins valoarea minimă de 1,5 mm.
- La înlocuire trebuie să fie utilizat întotdeauna numai tipul corect de garnitură.
- Vă recomandăm să înlocuiţi, în acelaşi timp, şi arcurile de revenire(6). Dacă şi tamburul a fost scos, trebuie verificat întregul sistem de frânare.
- În cazul în care tamburul are zgârieturi adânci sau caneluri, acesta trebuie înlocuit.
- Vă recomandăm să verificaţi întotdeauna dacă lichidul de frână nu se scurge din pistoane, şi, de asemenea, să verificaţi starea manşoanelor de protecţie împotriva prafului.
- Mecanicul auto trebuie să înlocuiască imediat orice piesă sau componentă de etanşare deteriorată cu piese noi, acoperite de garanţie.
- La fiecare 20.000 de kilometri placa de suport trebuie să fie curăţată cu un produs de curăţare special pentru frâne.
Lichidul de frână
- Lichidul de frână trebuie să fie verificat şi menţinut la un nivel constant.
- Chiar şi o scădere mică a nivelului lichidului de frână indică scurgeri în sistemul de frânare - sistemul trebuie să fie verificat imediat şi, dacă este necesar, reparat, deoarece scurgerile de lichid de frână pot duce la un eşec total al funcţiei sistemului de frânare.
- Lichidul de frână atrage umezeala. Ca urmare a conţinutului mai mare de apă din lichidul de frână, punctul său de fierbere este redus şi atunci când sistemul de frânare este expus la sarcini mai mari, se pot emite vapori şi, în consecinţă, funcţia de frânare poate eşua.
- În condiţii normale, lichidul de frână trebuie înlocuit la fiecare doi ani.
- Lichidul de frână uzat nu trebuie în nici un caz să fie refolosit.